Ta strona używa plików cookies w celu zapewnienia najlepszej obsługi użytkownika i zapamiętania jego ustawień. Klikając w "Akceptuję" zgadzasz się na użycie wszystkich ciasteczek.

Akceptuję Czytaj więcej
Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do treści Przejdź do stopki

Projekty

„Aktywna tablica” – edycja 2023

Rusza kolejna edycja rządowego programu „Aktywna tablica”, którego celem jest rozwijanie infrastruktury szkolnej oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych.

Spektkal teatralny jako forma pogłębiająca rozumienie tematyki przedstawionej w lekturze

Innowacja ma na celu popularyzację spektaklu teatralnego jako formy pobudzającej uczniów do aktywnego i świadomego przeżywania treści edukacyjnych – w tym przypadku między innymi do rozumienia zjawisk samoakcpetacji, radości oraz empatii. Spektakl realizowany w ramach niniejszej innowacji opiera się na powieści Éric-Emmanuel Schmitt’a pt. „Oskar i pani Róża” i przeznaczony jest dla uczniów klasy ósmej.

„English Through Play: Fun and Games” .

W  terminie 1 października 2023 r. – 15 grudnia 2023 r. będą prowadzone dla 1 klasy  dodatkowe zajęcia z języka angielskiego

Głównym celem zajęć jest rozwijanie komunikacyjnych umiejętności językowych uczniów oraz zdobywanie pewności siebie w używaniu języka angielskiego. Poprzez różnorodne i interaktywne aktywności, uczniowie rozwijają umiejętności komunikacji w języku angielskim, uczą się nowych słów i kształtują pewność siebie w używaniu języka obcego. Dodatkowo, eksplorowanie kultury brytyjskiej poprzez gry i zabawy staje się nie tylko edukacyjnym doświadczeniem, ale także ciekawą przygodą.

„Klasa w terenie”

klasa I bierze udział w projekcie pt. „Klasa w terenie”. Głównym celem edukacyjnego projektu ,,Klasa w terenie” jest promowanie wartości edukacji na świeżym powietrzu. Zachęcenie nauczycieli i uczniów do „opuszczenia” swoich sal lekcyjnych i spędzenia czasu poza budynkiem szkoły. Wszystko po to, aby promować edukację terenową- prawdopodobnie najbardziej uszczęśliwiającą formę edukacji na świecie, angażującą różne zmysły.

„Logopedia w ruchu”

W zerówce w roku szkolnym 2023/2024 (październik – czerwiec)jest prowadzona innowacja: „Logopedia w ruchu” – jest to program profilaktyczny, który swe założenia opiera o zabawę i ruchu. Głównym celem programu jest usprawnienie pracy narządów artykulacyjnych w połączeniu z usprawnianiem dużej motoryki dzieci.

  • Rozwijanie świadomości własnego ciała,

  • Rozwijanie praksji,

  • Rozwijanie kinestezji,

  • Wzmacnianie koncentracji,

  • Kształtowanie orientacji przestrzennej

„Alfabet logopedyczny”

Innowacja „Alfabet logopedyczny” – jest to ogólnopolski projekt edukacyjny, realizowany na zajęciach logopedycznych z uczniami z klas 0 – 3; w roku szkolnym 2023/2024 od października do maja. Głównym celem jest dbanie o właściwą stymulację rozwoju mowy.

INNOWACJA „MATMA NIE GRYZIE ÓSMOKLASISTO”

Od października do kwietnia raz w tygodniu uczniowie klasy 8 będą brali udział w innowacji „Matma nie gryzie ósmoklasisto”. Celem zajęć jest wyrównanie braków edukacyjnych oraz nabycie pewności siebie podczas pracy z arkuszem egzaminacyjnym. Podczas zajęć uczniowie będą pracowali z arkuszami egzaminacyjnymi, kartami pracy, grami matematycznymi, tak by zachęcić ich do systematycznej pracy.

ZAGRAJ W GRĘ, POĆWICZ MATMĘ

Zajęcia dodatkowe dla uczniów klasy 5 i 6

Zagraj w grę, poćwicz matmę to zajęcia polegające na pracy w pojedynkę, w parach lub grupach w zależności od rodzaju gry planszowej, domina lub gry na platformie internetowej.

Dlaczego gry ?

Gry są dobrym sposobem na rozwijanie umiejętności logicznych i matematycznych u dzieci. Rozwijają i uatrakcyjniają sposób nauczania, wyzwalają twórczą aktywność.

Zajęcia, na których uczniom wydaje się, że tylko się bawią sprawiają, że matematyka zaczyna się im „dobrze kojarzyć”, nie wspominając już o najważniejszym osiągnięciu – nabyciu konkretnej umiejętności.

Gry dydaktyczne mogą również służyć do rozwijania u uczniów pewnych cech charakteru bardzo przydatnych w dalszych etapach nauki: wytrwałości, cierpliwości, dociekliwości.

Gry są świetnym sposobem na spędzanie wolnego czasu w towarzystwie innych osób.

Program „Lepszy Start”

O programie

W okresie od 1.06.2021 r. do 30.06.2022 r. realizować będziemy w naszej szkole projekt w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014 Lepszy start 2020 (Europejski Fundusz Społeczny) dla osi priorytetowej: XI. Wzmocnienie potencjału edukacyjnego, dla działania: 11.1. Ograniczenie przedwczesnego kończenia nauki szkolnej oraz zapewnienie równego dostępu do dobrej jakości edukacji elementarnej, kształcenia podstawowego i średniego, dla poddziałania: 11.1.4. Poprawa efektywności kształcenia ogólnego.

Celem projektu jest poprawa jakości procesu kształcenia w czterech szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Wisła, umożliwiająca zwiększenie szans edukacyjnych uczniów, poprzez wzrost ich kompetencji oraz wdrożenie przyjętych rozwiązań do praktyki szkół. W projekcie uczestniczyć ma 296 uczniów i 98 nauczycieli z Wisły.

Cel zostanie osiągnięty poprzez:

  • organizację zajęć prowadzonych metodą eksperymentu, w tym t wyrównawczych oraz rozszerzających podstawę programową/ kół zainteresowań i zajęć specjalistycznych dla uczniów z przedmiotów przyrodniczych, matematyki, języków obcych oraz informatyki
  • podniesienie kompetencji i kwalifikacji zawodowych nauczycieli;
  • wyposażenie i doposażenie bazy dydaktycznej w sprzęt i materiały niezbędne do prowadzenia zajęć przyczyniających się do rozwoju kompetencji kluczowych oraz wspomagania rozwoju uczniów. Wkrótce zamieścimy regulamin projektu i rozpoczniemy rekrutację uczniów do zajęć.

Link zewnętrzny do strony programu

Opis projektu „Lepszy start” (plik PDF – 133KB)

Regulamin rekrutacji (Plik PDF – 1,68 MB) 

Harmonogram zajęć:

Marzec 2022:

Informatyka

Grupa 1. Wtorek 12.45 – 14.15 (2 godziny zajęć)

Terminy: 1.03.2022, 8.03.2022, 15.03.2022, 22.03.2022

Grupa 2. Wtorek 14.20 – 15.50 (2 godziny zajęć)

Terminy: 1.03.2022, 8.03.2022, 15.03.2022, 22.03.2022

Grupa 3. Środa 13.30 -15.00 (2 godziny zajęć)

Terminy: 2.03.2022, 9.03.2022, 16.03.2022, 23.03.2022, 30.03.2022

Informatyka- informacja w pliku PDF

Matematyka- informacja w pliku PDF
Język angielski- informacja w pliku PDF
Geografia – informacja w pliku PDF
Biologia – informacja w pliku PDF
Zajęcia logopedyczne- informacja w pliku PDF

Luty 2022:

Biologia- informacja w pliku PDF
Logopeda – informacja w pliku PDF
Informatyka – informacja w pliku PDF
Język angielski- informacja w pliku PDF
Matematyka – informacja w pliku PDF
Geografia- informacja w pliku PDF

Styczeń 2022:

Biologia- informacja w pliku PDF
Informatyka- informacja w pliku PDF
Język angielski- informacja w pliku PDF
Logopeda- informacja w pliku PDF
Geografia- informacja w pliku PDF
Matematyka- informacja w pliku PDF

Grudzień 2021:

Biologia- informacja w pliku PDF
Informatyka- informacja w pliku PDF
Język angielski- informacja w pliku PDF
Logopeda- informacja w pliku PDF

Listopad 2021:

Biologia- informacja w pliku PDF
Matematyka- informacja w pliku PDF
Geografia- informacja w pliku PDF
Informatyka- informacja w pliku PDF
Język angielski  2021- informacja w pliku PDF
Logopeda- informacja w pliku PDF

Październik 2021:

Biologia- informacja w pliku PDF
Geografia- informacja w pliku PDF
Informatyka- informacja w pliku PDF
Język angielski- informacja w pliku PDF
Logopeda- informacja w pliku PDF
Matematyka- informacja w pliku PDF

Wrzesień 2021:

Angielski- informacja w pliku PDF
Biologia- informacja w pliku PDF
Geografia- informacja w pliku PDF
Informatyka- informacja w pliku PDF
Logopeda- informacja w pliku PDF
Matematyka- informacja w pliku PDF